Fjällen

Det blev fjällen i helgen trots allt. Jag, mamma, lillbrorsan, lillan, mammas man + moster och hennes man.
Umfors hette stället vi for till, ca 10 min från Hemavan.
Gården vi sov på var riktigt fin, gammeldags kombinerat med modernt. Stort var det också, perfekt att fira julafton med släkten på! ^^ Bastun var nice, typ "badhus-stor" med små söta lampor i taket. Fönster ut mot fjällen fanns det också. Priset för de 2 nätterna var också bra, 2000 oavsett hur många vi var ( då fanns det 15 bäddar)
Lite fjällvandring hann vi också med. Vi hade tur med vädret, solsken och vackra färger, så härligt det var! Hann ta många fina bilder.

Lånade moster mans kamera och slogs av hur härligt det är med gamla systekameror! Ska köpa en så fort jag vet lite mer exakt vad jag vill ha, sen är det bara träna, träna, träna! Så småningom kanske jga köper svartvita filmer och framkallar bildernahemma, ohh så mysigt härligt, är peppad tilll tusen!



Måste tillbaka, stanna riktigt länge och promenera loss ordentligt.

På söndan bar det av mot Norge.Allt var så mäktigt, bergen, dalarna, sjöarna och all skog. DET är vad jag kallar vildmark! Kunde inte låta bli att le när vi kom in i civilisationen, det såg så fel ut med hus mitt i allt framförallt det ensamma hyreshuset som tornade upp sig bland alla små hus haha
Tyvärr blev det inga biler från Norge eftersom vi bara stannade en enda gång, och då var det en tråkig rastplats. Förstod egentligen inte varför vi ens for dit. Snabbt gick det. Satt ju mest och mådde dåligt medans vi körde igenom sväng efter sväng, upp och ner. Beg-och-dalbana. Och stackars lillan mådde ännu sämre, hon spydde minst 3 gånger. Tur jag satt i mosters bil då.

Suget av att pröva paddla kajak blev ännu starkare under resan. Kan riktigt föreställa mig hur skönt det skulle vara att paddla på flod i en skog, ensam, sen kanske komma till en halvsvår fors att knäcka... och slutligen ett och annat uppfriskande dopp! Ska se till att förverkliga min dröm snart...



Bara tagga till nästa höst!

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Anonym

    MYSIGT MED HÖST OCH FJÄLL OCH MOSTERS MANS SYSTEMKAMERA!
    VI SKA GÖRA NÅGOT SNART RING MIG OM DU VILLLLLL

    2007-10-03 @ 19:06:49
    URL: http://emhelie.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0