Skönt

Sov lääänge i morse
Sen blev det liten utflykt till Lillsandsjön med familjen + Micke och Anneli, Mackan och Frida
Var så skönt! Soligt och sprakande färger överallt.
Lillan och Frida var så söta när de lekte! Längesen man var så liten och sprang runt och lekte hela dagarna
Lite små jobbiga frågor fick man också stå ut med från kusin Mickes håll. Varför ska vuxna alltid retas och ställa pinsamma frågor när man är kär?
 "Vad ska man med kille till egentligen när man är 16? ... Var det din kille, jo jag förstod ju det när ni hånglade bakom pelaren! Smack smack hördes det bara!"
 *förvånad blick från mamma*
Rodna INTE! (Tur man är pepparkaka och inte blir röd)
Skaka på huvet
Mamma fattar det bara är på skoj. Tur
Ajja jag dör då inte av sånt. Vill bara försvinna genom marken men den är ju där den är och det är inget att göra åt.
Såg en räv på vägen hem också, orädd var den minsann, kanske går att tämja? Nä - rävar ska vara vilda.

Slogs av hur mycket fint det finns att se här hemma bara. Blev ännu mer sugen på att fara till fjällen också! Om inte mamma och ev. c:o vill så hittar jag ändå på nåt. Jag SKA till fjällen! The fjäll kallar på mig!

Svek lillbrorsan gjorde man också. Men det var ju läxornas fel. Får se nån annan match...

YOUTH
Ja hur blir det?
Fara eller inte fara? Vet inte om jag orkar. Samtidigt behöver jag lite "andlig påfyllning" som det så fint heter.
Vi får se.

Tur det är som Josef sa igår;
Kristen är inget man känner, man är det vare sig man känner det eller inte. Att man sedan kan känna saker som en följd av det är en annan sak. Och om man har dåligt samvete över att amn gjort något mindre smart betyder ju inte att man inte är kristen. Ingen är perfekt.

Om du är gift så vaknar du väl inte varje morgon och känner efter "hmm är jag gift idag? Nä jag känner mig inte gift, nä då är jag nog inte det heller"?
Eller om du vaknar en morgon och tycker det känns osm klockan är 8. Du kollar efter, den är 10. "Jamen det känns som den är 8 då är den väl det?!"
Nä.
Tur man är kristen oavsett vad man känner, även om man ibland känner sig som det mest idiotiska som kunde skapats på denna jord.
Amen. Eller nåt.




  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Anonym

    AMEN.
    Du och jag borde va me varran så där som vi va me varandra i somras!!!!

    2007-09-26 @ 22:02:23
    URL: http://emhelie.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0