Hemlängtan!

Äntligen får jag tillfredställa mitt behov av att surfa på internet och skriva onödiga saker!
Skäms nästan över att jag överhuvudtaget saknat det, men det känns som evigheter sedan (har egentligen bara gått en vecka)...
För er som inte vet är jag alltså på minisemester i Linköping med familjen sedan snart en vecka tillbaka.
Har hunnit med en hel del:
- Ett besök i Vadstena kloster (kände mig smått felklädd i korta shorts och linne när det gick runt nunnor i heltäckande kläder heh...) + ett besök i Linköpings domkyrka (riktigt mäktigt, bör ses för er som inte gjort det)
- Har vandrat runt i gamla Linköping, riktigt fint
- Strosat runt i Linköpings centrum som för övrigt är större än i Umeå och betydligt mer utspritt (galet så många Gina Tricot det fanns, tror de tar över världen snart o.O)
- Har badat i Vättern, var 25 grader och galet mycket spigg!
- Besökt Kolmården (tror jag är kär i tigrar och delfiner haha)
- Vaknat 8 varje dag för att sedan somna om (varför är småbarn så morgonpigga?!) >.<
- Blivit pepparkaka :D (har jobbat hårt för att undvika bikinistreck, är svårare än somliga tror ska jag tala om)
- Ridit på en gris, och varit på skattjakt (för er som inte förstår betyder det "lekt med min lillasyster ;D)
- Spenderat upp mammas mobilpengar eftersom min är trasig, lyckades även ruinera en viss person som jag tycker mycket om att prata i telefon med (får klura ut något smart sätt att ersätta vare sig denne vill det eller inte)

Hm.. har jag glömt något? Just det, eh... blivit... hm... hur säger man...
alltså kort sagt: det var en man som  försökte värva mig till gud vet vad. Jag skulle "tjäna pengar" och få gratis parfymer, kläder etc etc. Gissa vem som höll på att gå upp i taket?! Ekkhel. Min kropp. MIN! Ska börja bära burka. Så ni vet.

Imorgon bär det av hemmåt för hela familjen utom mig. Ska hoppa av i Uppsala och vara där några dagar på Europakonferensen (kristen konferens eller vad man nu säger).
Förutom att jag slipper betala för att ta mig dit får jag även gratis boende. (Tur man har kontakt med en viss "kusin" Christoffer) Kunde bara inte avstå när allt löste sig så perfekt!

Är dessvärre inte säker på att jag kommer att klara av det. Har sådan fruktansvärd hemlängtan så det inte är klokt! Saknar Norrland, UMEÅ, granar och kottar, iskalla bad och sena nätter ute... Längtar efter att träffa vänner, fara på utflykt, ja kanske t.o.m fara på forsränning! Men jag måste vara starkt...
Ska sluta vara sentimental nu och säga
Hej då
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0