Nya drömmar

Höstterminen närmar sig och så även tankarna kring vad man ska fylla dagarna med.
Jag har ju funderat på att börja dans men vet inte riktigt... Sedan har jag funderat på klättring (det är ju så kul och dessutom gör det inget om man missar ett träningspass).
Men det jag främst börjat fundera på är att börja kajakpaddling. Efter en kort visit på Iksus hemsida konstaterade jag att det finns massor av roliga utomhusaktiviteter jag skulle vilja prova på, däribland kajakpaddling i vindelälven! Tyvärr är det rätt dyrt. Sedan surfade jag vidare och hittade numret till några som hyr ut kajaker som bor på Ön - vilket ligger precis intill Teg. Perfekt!
Så min plan är: hyra kajak på Ön och paddla några gånger. Sedan bär det av till Vindelforsen med Iksu, och om jag verkligen faller för kajakpaddling får jag börja spara och så småningom köpa en. Estupendo!

Förutom att fundera över framtiden besökte jag också Bettnässand med pappa och Sofi. För de som aldrig varit där rekomenderar jag att fara dit en blåsig dag när vågorna är som högst - det är helt underbart när man känner hur man flyger flera meter med vågorna! (Blev sugen på att resa utomlands och prova på vågsurfing!) Tyvärr nalkades ett åskväder så vi tvingades fly hem.

Men nu ska jag basta och få något varmt i mig, adios!

 

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0