Jag är inte avundsjuk, jag önskar bara att jag också fick det...

Men nu ska jag inte låta negativ. Börjar med den glada nyheten: jag har äntligen fått sommarjobb!! Kommer att jobba på uteserveringen på golfklubben i Holmsund, jag räknar med att ni hälsar på minst en gång! ;) Lycklig är jag minsann, för att jobba ute och med människor var precis det jag ville. Och med tanke på att jag bara hade sökt sommarjobb på 2 ställen (varav ett av dom är allmänt känt för att mest anställa folk de känner, vilket uteslöt mig) så är det här ett litet mirakel - det lönar sig att be, och att ha en pappa med kontakter!

Nu till det mindre roliga - eller egentligen jätteroliga, om det hade gällt mig - far min ska lapa sol och ha trevligt i Spanien heela helgen från imorgon till tisdag. Egentligen förtjänar han det och jag är ändå glad för hans skull, men det hade ju såklart varit roligare om jag kunnat följa med tyck ja! För er som inte vet älskar jag spanska och har jag velat fara till spanien några månader nu. Men jag ska alltså stanna hemma. Tyvärr sprack min plan på att tvinga pappa ta massor med bilder med min kamera eftersom den är "för stor", så jag får nöja mig med mobilbilder. Därför tänker jag hämnas med en liten överraskning åt pappa när han kommer hem (när katten är borta dansar råttorna bordet hehe...) Fast jag är nog för snäll för att göra något egentligen, nöjer mig med att ha trevligt med kompisar och ta det lugnt. Kanske grilla?




Nu kallar läxorna och sömnen
Ciao!

(Gjorde förresten en liten undersökning på stan med intressanta resultat, lägger upp resultaten när jag sammanställt allt!)
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: sandra

    åhhh härligt med spanien! du gumaaaaaan vi grillar?? :D:D:

    2009-04-23 @ 01:04:35
    URL: http://pahlm.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0