För att du är du

Det vackraste jag vet är människor som bryr sig om andra. Det låter klyschigt men ni måste ändå hålla med mig: vem blir inte glad när man ser Stora David hjälpa lilla Emma att knyta skorna? Eller när en främling med ett  strålande leende på läpparna lånar ut sin näsduk för att de sett hur snuvig du är? Men det bästa är ändå folk som bättrar sig. När någon som man haft svårt för plötsligt gör en snäll gest. Då blir jag nästan sådär fånigt sentimental-mamma-rörd.

Jag blir också fascinerad av folk som vågar vara öppna, inga fasader eller murar att tränga igenom. Dom vågar vara sig själva. Det är såna personer jag beundrar och önskar att jag själv vore mer lik.
Alla borde kunna vara sig själva, våga lita på folk utan att bli sårade. Kunna bry sig och känna att de får något tillbaka. Tro gott om folk utan att få sina förväntningar förstörda. Men så är det inte.

Jag kände en person en gång som var allt det jag just beskrivit. Som vågade bry sig om andra på riktigt och trodde gott om folk. Som fanns där när man behövde stöd och någon att prata med. Jag har saknat personen, länge och mycket. Det gör ont att se någon som förut varit så öppen bli så hård. Att se hoppet dö. Men jag tänker inte ge upp i första taget. I believe there is a light at the end of the tunnel. Och jag tror att folk kan ändras till det bättre. Jag tror att du kan bli som du var förut.

Blev ett sentimentalt inlägg nu men jag är sån ibland^^
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Jens

    Det är klart att du sjöng bra, (så länge man hörde dig!), Får skylla på ljudteknikerna .. :P



    Nej men det var en kul teater, sånt här man är på för sällan så man glömmer hur kul saker egentligen är. :P

    2009-05-18 @ 17:42:20
    URL: http://kizzm0.blogspot.com
    Postat av: Peter

    visst känns det skönt att bara skriva av sig lite ibland?! =)



    hoppas det löser sig med den där personen hörru!

    2009-05-21 @ 03:39:23
    URL: http://westmountain.blogg.se/
    Postat av: Peter

    Svar; hoppas bara att de faktiskt inte följer råden de som läser den haha!

    2009-05-22 @ 22:04:36
    URL: http://westmountain.blogg.se/
    Postat av: Peter

    svar; hahahaha! ojdå! jag förstår varför du rodnade.. och snacka om pinsamt! :p

    2009-05-23 @ 15:21:06
    URL: http://westmountain.blogg.se/
    Postat av: sandra

    hahhhhhuö blö varför blir jag så puttinuttisentimental så fort jag läser sånthhärrrr böh... vem syftar du på i slutet? :)

    2009-05-25 @ 22:59:38
    URL: http://pahlm.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0