DU ÄR FET

Läste just det här inlägget och blev så förbannad så jag bara ville skrika rätt ut.
Vilken sjuk människa tycker att det är vackert när modellerna ser ut som undernärda, utmärglade tändstickor?
På vilket sätt är det vackert när kvinnliga, sunda, former ersätts med utstickande kotor och hopsjunkna ansikten?

Jag skulle vilja veta vilka sjuka människor som sitter på sina feta kontorsstolar och skapar dessa ideal. Som bygger en förmögenhet på att förstöra flickors självkänsla. Få dom att känna att de inte duger som de är. Köpa skönhetsprodukter, bantningspiller och plastikoperationer. Allt för att känna sig accepterade, ÅTRÅVÄRDA. 'Cause you're worth it.

H-vete heller.

Jag är värd att älska min kropp för vad den är. Att älska mig själv även om jag inte ser ut som en pinnsmal fotomodell med milslånga ögonfransar och glansigt hårsvall. Det är jag värd.

Därför tänker jag ha som mål att gå upp 3-4 kg innan den 16 december. Dels för att protestera mot ett ideal som håller på att gå helt överstyr. Dels för att det är bra att ha något att ta ifrån ifall jag skulle råka ut för diarré i Afrika. Men mest för att jag vill bli lite rundare.
Dessutom tänker jag ha en sminkfri vecka. Oavsett hur morgontrött och risig jag än ser ut.

Jag begär inte att ni ska göra samma sak.
Tänk bara efter vad ni lägger ner er energi på. Vad ni bygger er lycka och självkänsla på.

Och till er som brukar nypa i det centimetertunna fettlagret som ni har på magen och klaga på hur "tjocka" ni är framför era kompisar - håll käften nästa gång. Bättre det än att dra ner resten i skiten och få alla normala att känna sig som valar. Ni påverkar er omgivning.





  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Andreas

    Bra sagt som vanligt :D ska också försöka ha en sminkfri vecka ;) men gå upp i vikt går sämre, försökt hella livet men det går inte :p har btw börjat träna igen. Efter 4 månaders evig väntan så har jag äntligen kunnan gyma^^

    Underbart med din självkänsla! Önskar fler såg saken som du. Naturligt är helt enkelt det vackraste som finns! :D

    2009-11-25 @ 15:49:22
    Postat av: Becca

    Sjukt bra inlägg! Håller fullkomligt med! Usch så hemska ideal det byggs upp! Usch. Det känns som allt i världen håller på att gå överstyr!



    Det tog typ hundra år för mig att inse att det verkligen var din blogg. Snygg design! :D



    Svar från min blogg: Underbart citat va. Haha Ulf verkar ha en hel del roliga citat :)

    2009-11-25 @ 21:00:29
    URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
    Postat av: Christoffer

    Haha, älskar den klanten som Photoshopat den övre tjejen. Så illa gjort. Smalare mage än huvud, illa gjort.

    Bra skrivet för övrigt^^

    2009-11-25 @ 22:00:55
    URL: http://cambro.blogspot.com
    Postat av: My

    Asso GUD håller ju lätt med DIG. helt sjukt..

    tycker att både är snyggt, men inte att vara rent mager och tortera sig själv, det är ju int bra precis :o



    - kommentar svar -

    Hahahah SÖT-SAMIRA :D

    haha tack så mycket ;)

    får försöka våga använda dom bland folk kanske??



    Haha men jag är lätt på att gå på brill-jakt :D just name the time and place ;)

    2009-11-25 @ 22:08:25
    URL: http://ameblo.jp/mypsilon/
    Postat av: sofie

    2009-11-25 @ 23:56:51
    URL: http://sofiesten.blogspot.com
    Postat av: sofie

    (hehe)

    Jag håller verkligen med ! Omständigheterna och kraven blir allt sjukare så det är guld värt att någon säger ifrån.



    Tack för komplimang btw. :)

    2009-11-25 @ 23:58:25
    URL: http://sofiesten.blogspot.com
    Postat av: Becca

    Svar:

    Hihi, värsta bra att du är glad och att allt är bra! :D



    haha men va? jag tror inte jag har kommenterat din bloggs utsida förut. Haha isåfall är jag grymt glömsk. :]

    2009-11-26 @ 09:36:01
    URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
    Postat av: kristina

    Men åååhh såå underbar inlägg!!! Håller med dig fullständigt!! Åhh... det är så underbart med din självkänsla, om bara att fler kunde tänka så..



    Ta hand om dig, du är BRA! kramar!

    2009-11-27 @ 00:01:53
    URL: http://duhadetiid.blogspot.com/
    Postat av: Siv

    Fantastiskt bra skrivet gumman, vår värld behöver fler kloka =), eftertänksamma tjejer som du. Tack för i helgen, Sofi har verkligen uppskattat att du varit här och jag med. Massor med kramar =))

    2009-11-29 @ 23:33:55
    Postat av: GABBAN

    WORD

    2009-12-03 @ 09:38:09
    URL: http://sandigt.blogg.se/
    Postat av: caroline

    Bra skrivet, det fick en att börja tänka :)

    2009-12-06 @ 01:56:30
    URL: http://a-carolinem.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0