Caught in a dream

Begriper fortfarande inte att jag är hemma. Känns inte som att det här är hemma, inte samma känsla som förut. Är som att vara tillbaka på en plats man minns sen barndomen, minnena är där men dom tillhör inte nuet.

Dessutom känns allting enkelt. FÖR enkelt. Förutsägbart.
Ingen buss som kraschar eller får bensinstopp. Ingen som ber om pengar eller pekar på en. Ingen seg service. Inget hakuna matata.
Verkligen inga problem eller oväntade saker som kan dyka upp. Allt är så ytligt.

Av nån anledning tycker jag allt känns meningslöst just nu. Är helt obrydd om det mesta.
Vet ju i princip hur varje dag kommer att se ut.
Jag har allt jag behöver. Kan köpa saker för nöjes skull. Kan ta mig överallt utan problem. Går gratis skola. Kan äta god mat i överflöd. Har all tid i världen att roa mig.
Så om jag inte är som förut vet ni varför.

(Btw funkar mobilen om ni vill nå mig. Använder dock den gamla med dålig display, så om ni får sms that doesn't make sense så vet ni vad det beror på).



This is what I feel about the modern western way of life


Ciao
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Maria.

    Men Samira, just nu låter de inte bra, se positivt, eller försök i alla fall. Jag menar, de är klart vi har allt serverat på bordet, men de ska man ju även vara tacksam över. Roligt att du är hemma igen i allafall! Ta hand om dig, och känn dig inte allt för nere!

    2010-01-15 @ 12:51:10
    URL: http://lillmiaa.blogg.se/
    Postat av: Maria.

    Samira, känn glädjen med att du ha de bra med. Var glad över de du har, även om man känner sorg och ledsamhet för dom andra ska man vara tacksam varje dag av att veta att man ha de så bra som man verkligen har de, uppskatta vardagen. :) ta hand om dig och känn dig inte alltför nere.

    2010-01-15 @ 12:52:51
    URL: http://lillmiaa.blogg.se/
    Postat av: sandra pahlm

    sv: hhaah åh bra att du sa till :D har ändrat på det nu!



    alltså, jag kan förstå dig. allt är himla ytligt och man blir sjukt less på det ibland. jag skulle verkligen vilja fara bort ett tag och typ leva lite "back to basic".... lite som du gjort! kram

    2010-01-15 @ 17:57:10
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: kristina

    ååååhh!!! vill träffa dig snart och höra allt!!! åhh!

    2010-01-18 @ 01:35:33
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0