Plötsligt förvandlades alla till aliens

Tänkte pröva lyckan på "step - dance"-passet på USM idag.
Andfådd anländer jag 7 min för sent, tar en bänk och ställer mig för att apa efter.
"Det här var ju inte så svårt" tänker jag nöjt. Strax därpå får jag äta upp min förhastade slutsats, för plötsligt förvandlas alla till aliens som studsar runt och snurrar i alla möjliga riktningar - helt omänskligt! Försöker tappert hänga med, men jag är chanslös. Cirkusen fortsätter, och jag undviker att kolla på min spegelbild som påminner om en vilsen flodhäst bland graciösa balettdansöser. Avslutningsvis upptäcker jag att folk som väntar utanför kan se in i salen, och jag står näst närmast dörren... UNDERBART! "Den bju jag på" tänker jag och gör ytterligare en snurr åt helt fel håll.
Visst är det lustigt att det alltid ska finnas folk som ser på just när man känner sig som minst graciös?

http://www.felsms.com/
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0