Sjukgymnast

Igår tog jag äntligen förnuftet till fånga och bokade tid hos sjukgymnasten, fick tid redan idag. Sen blir det till att faktiskt göra övningarna, inte slarva som för två år sen. Nej, jag vill då kunna fara på spännande utflykter med mina barnbarn (om jag blir så gammal)!

Började förresten dagen med att läsa ur bibeln, vilket jag aldrig gjort tidigare, och det kändes bra på något vis. Skön start på dagen helt enkelt, tror jag gör det till en god vana. Hur som helst läste jag Joh. 21:1-14 som handlar om när Jesus för andra gången uppenbarar sig för lärjungarna efter uppståndelsen. De har fiskat hela natten utan resultat och när Jesus kommer gåendes på stranden (dock känner de inte igen honom) och säger åt dom att slänga näten på andra sidan båten - vilket de gör - och får 153 stora fiskar i näten!
Slogs av hur märklig berättelsen är egentligen. Jag menar bara föreställ er scenariot: du och dina kompisar har fiskat hela natten, är förmodligen rätt trötta och aningen irriterade över den dåliga fiskelyckan när någon främling kommer gåendes på stranden och hävdar att ni ska få fisk bara för att ni slänger näten på andra sidan båten. Åtminstone jag skulle då tänka att personen måste vara en riktig jubelidiot! Visst skulle man slutligen kasta näten på andra sidan eftersom man inte skulle ha något att förlora på det, men ändå. Lustigt.
Den andra konstiga saken är faktumet att de inte kände igen honom trots att det var andra gången han uppenbarades, och de hade faktiskt följt honom ett bra tag. Varför? Såg att annorlunda ut efter uppståndelsen? Gav uppståndelsen honom en helt ny slags härlighet som gjorde honom oigenkännlig, lite som Mose när han sett Guds rygg?
Jag har inte svaret.

Ska duscha nu så jag är klar när skjutsen till sjukgymnasten kommer
Adios!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0