Saker man får för sig inför en tenta

I går hade jag min första tenta någonsin. Eftersom jag inte skulle inte ha tid att plugga inför en eventuell omtenta till våren gjorde jag noga upp en strategi för att lyckas:

* SOVA gott
* stiga upp kl 08.00, jogga och bli så där äckligt pigg
* plugga ordentligt
* ta paus genom att påbörja årets klappjakt
* inte bli stressad

Ja, ni gissade rätt. Jag misslyckades med alla punkter. Framförallt den första. Jag vet inte vad som hände riktigt, men jag blev ungefär lika stingslig som en höggravid kvinna. Största delen av kvällen spenderade jag med att hitta på en massa konstigheter, bara för att få så bra sömn som möjligt. Redan här kan ni ju ana att detta var det största misstaget.

Det började med att jag irriterade mig på kudden. Jag fattar inte hur det är tänkt att man ska kunna sova på den utan att få nackspärr? Den ser perfekt ut: stor, fluffig och fin. Så lägger man sig på den och märker att den är nästintill helt oformbar, ungefär som en fånig prydnadskudde... Kanske skulle det funka om man skapats med en skalle av bly och framåtskjuten nacke, men ärligt talat hur många har det? Nä. Löste detta dilemma med att sno brorsans kudde (förlåt, du kan få låna min kudde nästa gång hehe).


Självklart slutar det inte här, för precis när jag har lagt mig till rätta kommer jag på nästa stora problem: PAPPA. För vad är det alla män med snabb hårväxt måste göra? Just det. Raka sig. Men det är väl inget problem? Nä, det skulle inte vara det, om det inte vore för att pappa har för vana att alltid BANKA rakhyveln mot handfatet - i stället för att bara skölja den under kranen. BANK BANK. Så låter det varje morgon. Jag vaknar alltid.
I flera minuter ligger jag och grämer mig över tanken på att inte få mina åtta timmars perfekta sömn. Självklart har jag inga öronproppar, så jag gör det enda vettiga: proppar öronen fulla med bomull. Om någon av er har testat det så vet ni att det inte dämpar särskilt bra, och att det faller ut. För att rädda situationen smyger jag ut till hallen och snor pappas pannband. Nöjd kryper jag tillbaka. Perfekt. Några minuter senare ligger jag i stället och svättas av pannbandet.

Så här höll jag alltså på resten av natten. Det hela slutade med att jag somnade efter 01.30, ställde fram larmet ungefär fyra gånger och steg upp 10.30. Allt för att få perfekt sömn inför tentan. Sjukt vad nervositet kan göra. Sjukt löjligt. Nästa gång sitter jag och käkar chips till klockan två i stället. Det funkar säkert minst lika bra.

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: sofi

    Tack gumman för dagens bästa skratt :)

    2011-12-17 @ 16:15:42
    URL: http://soflun.blogg.se/
    Postat av: siv

    det var inte sofi det var jag, har precis haft högläsning för alla här....kramar

    2011-12-17 @ 16:20:06
    URL: http://soflun.blogg.se/
    Postat av: kristina

    hahhaa, fina du! kör på chips! ;)



    sv: du, dem hänger där typ till onsdag nästa vecka skulle jag tro. kramar!

    2011-12-18 @ 00:19:18
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/
    Postat av: vic

    HAHA äkta mig! Jag vet hur du ska lösa öronpropp-problemet! Jag har typ tusen öronproppar och dom är BÄST! plus att dom ser ut som godis:D duvet, jag sover ju alltid med öronproppar eftersom min frys har ett eget liv och brummar på!



    Jag har det underbart i Thailand, fick bara en deppkväll haha och tänkte tillbaka på saker som hänt:/



    Du är hur fin som helst som lägger en omtänksam kommentar. Tack! :)

    2011-12-22 @ 13:28:21
    URL: http://vicence.blogg.se/
    Postat av: sandra pahlm

    hehe du är tokis, kram på dig!

    2012-01-11 @ 00:14:59
    URL: http://pahlm.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0