Mellan allt det andra

Har just kommit tillbaka efter några dagar hemma på landet. Älskar verkligen att komma bort dit. Hittar mig själv på ett helt annat sätt och kan varva ner. Synd bara att det ska krävas 1,5 timmes bussresa enkel väg. Är så less på det eviga packandet att jag vill spy på allt som heter pendla. Men nu är det stan som gäller, åtminstone till fredag.

Hade ännu en körlektion idag, landsvägskörning och motortrafikled. L-Ä-S-K-I-G-T. Ville smått dö när jag skulle köra om en enorm lastbil i 110km/h. Tänk om den skulle vingla till och råka knuffa till den lilla Wolkswagen där jag satt som en storögd rädd liten hare? Vi skulle ju flyga runt som en hjälplös leksaksbil.. jag vet, dumt att tänka så, men det är ju smått oundvikligt när man sitter bakom ratten och känner sig som en liten fjärt i jämförelse med monstret bredvid... Överlevnadsinstinkt eller fjanteri? Måste hur som helst bysta upp mig och sluta tänka 'störst först.'

Efter det hann jag trampa hela vägen till Nydala där jag skulle njuta av solen heeela dagen. Trodde jag. Tills himlen var fylld av grå dassiga moln som fick mig att fly fältet - eller beachen. Lika bra det eftersom jag träffade en snäll ung mamma som erbjöd sig att cykla med mig en bit på vägen, bara sådär. Tur det, annars hade jag fortfarande irrat omkring bland alla ombyggda vägar. Så tack gode gud för vardagshjältar, sånt förgyller verkligen en dag!

Nu blir det mys vid tv:n, har hyrt spanska filmer som jag ska lusa vid. Adios amigos!

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0