Med streckkod i pannan

"6 steg till ett framgångsrikt personligt brev. Sälj in dig till arbetsgivaren. Skapa ett starkt personligt varumärke."

"Varumärke"?! Ungefär där gick gränsen för mig.
 
Har suttit och läst alla möjliga tips om hur man ska skriva det perfekta brevet, för att få den perfekta intervjun för att tillslut få det perfekta jobbet. Klättra i karriärstegen och hela köret. Blir lika spysjuk varje gång jag läser det. Får prestationsångest till tusen. Status: längst ner i näringskedjan.

För mig känns det helt enkelt inte naturligt att behöva vrida in och ut på mig själv för att kunna få ett intressant jobb. Fläka ut mig själv som en billig... "HÄR ÄR JAG - SE MIG - SE VAD JAG HAR PRESTERAT - TA MIG!" Som att man skulle måsta skita ut prestationer för att ens vara värd att slänga ett öga på. Och vaddå varumärke? Jag är väl ingen vara som man kan köpa och sen reklamera. Ingen arbetsmaskin med streckkod i pannan.

Jag är jag. Take it or leave it.
(Ursäkta min upprördhet, jag är bara väldigt less just nu. Har dock lyckats knåpa ihop ett brev efter mycket blod, svett och ångest. Det blir nog fint.)

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Jens

    Thats life for the working class baby ;)



    så länge du jobbar 110% får du jobba sen sparkar dom bort dig som ohyra direkt dom inte behöver dig eller kan använda dig mer! he e bah och sälja själ och kropp för ditt leverne!

    2011-06-27 @ 18:29:17

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0