Tecknet på att det är dags att inreda mer

Häromveckan hände en märklig grej...
Jag har just satt mig tillrätta med kvällens middag, när det ringer på dörren. Jag öppnar, och tittar förvånat på två främmande män som står framför mig. Efter någon sekund frågar den ena: 
- Hej! Eh lägenheten, hyrs den ut?
EH VA? Nog för att jag vet att ägaren letar köpare till lägenheten (jag hyr en bostadsrätt i andrahand), men att folk skulle komma ringandes på dörren var inget jag väntat mig. Till slut återfår jag fattningen tillräckligt för att svara:
- Nä, men det finns en lägenhet i huset intill som nyligen annonserades ut. Var det kanske den ni tänkte på?
- Nej. Alltså vi gick förbi här tidigare idag och då såg vi att det inte fanns några gardiner eller någonting, det såg helt tomt ut - så vi tänkte att den var för uthyrning?
Vid det här laget arbetar min hjärna febrilt för att begripa vad de här männen pratar om. Vadå tomt? Jag har ju hela fönsterbrädan fylld av plotter? Jag tittar förvirrat mot fönsterbrädan för att se att jag har rätt, och då ser jag det: fönsterbrädan ÄR full av småtjoller. Det enda problemet är att inte en enda av dom når högt nog för att synas över fönsterkanten utifrån!
Smått generad förklarar jag att det är jag som bor här - jag har bara inte orkat sätta upp gardiner än...

Har aldrig tänkt på att gardiner skulle vara så viktiga för att folk ska förstå att det bor någon i huset!
Jag tänker då inte att ett hus är obebott bara för att det saknar gardiner?
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Katja

    Speciellt inte om man som jag har gardinfobi... Jag har inga och tänker inte sätta upp några heller :)

    2012-04-25 @ 21:54:09
    URL: http://sthlmblues.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0