De säger att du förtjänar så mycket

De säger att du förtjänar att få känna dig sexig.
De säger att du förtjänar att få bli sedd för det du gör.
De säger att du förtjänar att unna dig det där dyra sminket
De säger att du rätt att ha en myndighet att vända dig till.
De säger att du har rätt till betyg.
De säger att du har rätt till en trygg försäkring.

Jag håller inte med.

Du förtjänar inte att få känna dig sexig. Du förtjänar att bli sedd som en vacker människa.
Du förtjänar inte att få bli sedd för det du gör. Du förjtänar att bli sedd för den du är.
Du förtjänar inte att unna dig det där fina sminket. Du förtjänar att känna dig fin utan smink.
Du har inte rätt att ha en myndighet att vända dig till. Du har rätt till en medmänniska som bryr sig.
Du har inte rätt till betyg. Du har rätt till kunskap.
Du har inte rätt till något meningsfullt att göra. Du har rätt att veta att det finns meningsfullhet även om du så inte kan uträtta ett dyft.
Du har inte rätt till en trygg försäkring. Du har rätt att känna dig trygg utan försäkring.

Du förtjänar att få veta att du är värd så mycket mer än de vill få dig att tro.
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: E

    Håller med dig :) jag förtjänar att lära mig japanska, men inget betyg eftersom jag pluggar för min egen skull :)



    Tai Ni Po Ni (Betyder: Liten häst)

    2012-02-20 @ 22:26:21
    Postat av: kristina

    åh vad du är bra.

    2012-02-21 @ 11:03:26
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/
    Postat av: Johannes

    Fint skrivet och mycket sant.

    2012-05-07 @ 19:04:27
    URL: http://johannessombloggare.blogspot.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0