Det här med att ragga

Firade min födelsedag i går med karaokekväll på Lokal. (Fattar verkligen inte varför de inte hade kunnat komma på ett bättre namn? "Lokal" - jamen det var ju väldigt kreativt... lätt att hitta på google också: "krog Lokal umeå"... Glömmer för övrigt bort namnet hela tiden, får för mig att det heter "Stället"!)

Var positivt överraskad av hur bra det var där. Skön stämning, lagom hög volym och många utländska studenter för den som vill träna på andra språk, typ spanska, och grekiska...

Efter ett tag kom vi in det här med att ragga, och dåliga raggningsrepliker. Charm i all ära, men dåliga raggningsrepliker måste ju vara bland det roligaste som finns! Tyvärr tycks det ju bara vara killar som unnar sig att dra till med dåliga repliker, så jag beslöt att bryta trenden och ha lite kul.

Bubblande av skratt drar jag på mig mitt bästa pokerface, håller andan för att inte brista ut i gapskratt och väljer ut en kille som sitter i bordet intill. Jag går fram, knackar honom på axeln och frågar: "Gjorde det ont?" Killen tittar oförstående på mig och frågar "Vadå?". Det kräver all min viljestyrka att hålla mig för skratt, och jag får anstränga mig hårt innan jag till slut lyckas klämma fram: "När du föll ner från himlen". Killen brister ut i ett stort flin, och jag försvinner snabbt därifrån för att sedan brista ut i gapskratt.

Jag begriper inte hur killar klarar av att dra såna repliker utan att vika sig dubbla av skratt?

Dagens:
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: kristina

    ahhahahahah... åh, så underbart!! <3

    2012-02-19 @ 13:39:41
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    hahahah! att du vågade!

    2012-02-23 @ 18:50:48
    URL: http://vicence.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0