Lantlig hjälpsamhet

En grej som jag verkligen känt extra tacksamhet över på senaste är att folk här ute är så hjälpsamma.
Eftersom utbudet av fritidsaktiviteter för ungdomar här är riktigt knapert jobbar jag med att dra igång olika aktiviteter. Mycket handlar om att ta kontakt med rätt person, hitta billiga lokaler och försöka hålla nere kostnaderna för att så många som möjligt ska ha råd att faktiskt delta i aktiviteterna. Här har folks välvilliga attityd betytt otroligt mycket. Jag har hittills inte stött på en enda person som inte varit positiv, för att inte tala om hjälpsam. Det är verkligen något som känns både skönt och sporrande. En annan fördel är att det är betydligt lättare att ta kontakt med personer, sprida information och "synas" här än på större ställen som t.ex. Umeå.
Tror inte jag hade orkat jobba i trög motvind, framförallt inte när allting är helt från scratch.
Då är det bättre att jobba i en liten håla med storhjärtade människor.   
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: kristina

    du är fantastisk, glöm inte det! <3

    2012-02-11 @ 16:02:13
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    jamen fredag? skulle passa utmärkt för mig!! jullan är typ i fjällend å ;/ men my kanske är på!:)

    2012-02-15 @ 02:02:48
    URL: http://vicence.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0