Utan flyttlådor

I går kunde jag, efter att ha lyckats flytta alla saker utan en endaste flyttlåda, slutligen flytta in i min alldeles egna lya. Kändes lite pirrigt. Blev ännu pirrigare när jag märkte att det var mörkt och att varken hall- eller kökslampan fungerade. Kul. Som tur var så var jag vuxen nog att inte tro att någon skulle bryta sig in. Inte heller var jag tvungen att dubbelkolla att ytterdörren var låst sisådär två tre gånger. Nej, i stället behöll jag genom att lugnt och sansat packa upp allting lyssnandes till "banana pancakes".

Nu återstår bara att fixa vardagsrummet till helgen, handla mat och frakta dit bäddsoffan så att folk kan stanna över. Tills dess: mysa vid datorn med en papptuss instoppad i min aldrig sinande näsa. Tur vi har glass och chokladbollar i frysen att muntra upp sig med!

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0