Borta bra men hemma bäst

Darling, I'm home! Hej mitt älskade Norrland och allt och alla som jag tycker om!
Kom då alltså hem igår kväll. "Varför då - hon skulle ju till Uppsala?"
Jo. Det var planen. Men han där uppe som jag kallar Gud hade en annan plan tydligen. Fick nämligen världens illamåendeattack med magont och värmevallningar på morgonen så jag var på gränsen till att däcka - orkade knappt röra mig!
Så jag undrade hur det nu skulle gå och bad om vägledning. Jag tänkte att om jag blev bra så skulle jag till Uppsala, annars skulle jag hem. Efter en Ibumetin mådde jag bra igen. Men det var kortvarigt och snart kände jag illamåendet komma smygandes tillbaka. Efter ett toabesök visade det sig att illamåendet hade naturliga orsaker, åtminstone brukar det vara naturligt om man är tjej. Så jag tänte "okej. Om det hade varit magsjuk hade vi inte tagit oss någonstans eftersom jag dessutom ju brukar bli åksjuk. Så mensvärk är väl den enda värken jag kan ha som inte hindrar oss från att köra, men ändå tillräckligt för att jag ska tänka att jag kanske ska hem ändå."

Och så blev det. Tror det här var första gången jag inte lät min tjurskallighet ta över och gjorde det jag tyckte var bäst ändå. Och nu känns det faktiskt som att det kanske var det bästa trots allt. Även om det sved när vi passerade genom Uppsala (fick nästan en impuls att öppna bildörren och hoppa av i farten - men det var ju tur att jag inte gjorde det)!
 
Men det som är ännu lustigare var att jag tänkte att det ju måste finnas en anledning till att jag inte ska till Uppsala. Jag kanske behövdes hemma till något? Eller så väntade en jobbig överraskning som jag skulle måsta ta itu med?
Hittils verkar det inte vara något utav svaren. Men... Om jag fick lov att hoppa över ett besök i Uppsala och avstå från att träffa Christoffer och c:o tycker jag ändå att Gud måste ge mig någon slags kompensation, kanske förbereda något annat kul. Så tänkte jag.
Nu kommer det roliga: när jag loggar in på msn och pratar med en kompis berättar han att det ska hållas en jättestor kristen konferens i höst - i LONDON! "Vilket lustigt sammanträffande" tänker ju jag. Så kanske det blir London i höst - ska bli spännande att se!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0