Det regnar

Längesen jag skrev nu, skäms ju nästan! Lyckligtvis tycks livet fortsätta även om jag inte orkat blogga på senaste, överväger dock att uppdatera här lite oftare..

Sitter i min säng hemma i Hällnäs och lyssnar på regnet som smattrar utanför, gillar ljudet. Man blir som... drogat mysig och trött (eller så är det bara jag som blir det)!
Tyvärr har inget intressant hänt idag, har bara åkt buss och bil och mått lite illa som jag kan göra då.
 Igår däremot hade jag och några kompisar grillkväll på ett litet ställe som heter Västfjärden. Tyvärr visade sig vägen dit vara väldigt svår att hitta, i alla fall om det enda som fanns att tillgå är en vägbeskrivning av min kära kompis som gång på gång tycktes glömma bort att det är rätt lönlöst att gestikulera i telefon haha
Nästa problem blev att få igång en eld - tur vi hade såna duktiga karlar att tillgå, ett stort tack till dom!
Resten av kvällen fortlöpte med hamburgare (väl)grillade på masonitskiva, bastu, bad, oerhört givande prat på engelska (galet så accenter smittar av sig!) och mindre givande prat om sånt som bara gör en rädd, som vår källare här i Hällnäs t.ex...
Vidare har jag även hunnit med mitt livs bästa vecka på Lapplandsveckan i Husbondliden!
Går inte att beskriva i ord hur underbart det är att få lära känna härliga människor, få hjälp att räta ut sina tankar, den sköna stämningen, alla som är så hjälpsamma och tar sig tid för varandra, mötena, lovsången (Jump around var nog bland de bästa!), de sena nätterna och framförallt gudsnärvaron! Ångrar inte en sekund att jag för första gången stannade veckan ut!

Nästa äventyr blir en vecka i Linköping med familjen (dvs mamma och co), därefter stannar jag ev i Uppsala på  hemvägen några dagar för att fara på Europakonferensen (när man slipper betala resan dit samt boende bör man inte tacka nej) och träffa kusin Christoffer. Dock inte spikat än eftersom jag trots det billiga erbjudandet knappt kommer ha pengar över till september då det efterlängtade studiebidraget kommer. Kanske dags att vara lite alternativ och prova på lyckan som luffare i stan...?


These five words in my head
Scream, "are we having fun yet?"
How you remind me - Nickelback


Men nu får det vara nog med bloggande för idag!
VIll bara säga ett visdomsord innan jag pyser: Det är alltid för tidigt att ge upp

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0