Aoo

Halla allihopa! Just nu sitter jag pa ett internetkafe i Nairobi, niice yez. Skillnaden mellan Nairobi och andra "stader" ar slaende. Nairobi ar stort, modernt med hoghus och.. PIZZERIOR! Ska ata skrapmat tills jag storknar. Det enda vi ater pa barnhemmet ar ris och bonor. Bonor och ris. Och annu mer bonor. Blev bjudna pa middag hos en skon typ i byn, alla blev helt galna nar de kom in med maten som LUKTADE och SMAKADE nanting. Dar har ni nivan pa mig och mat nu, jag = afrikanskt barn haha

Julafton var allt ifran en vanlig jul. Det regnade (har gjort det snart en vecka, ar konstant lerig haha). Julmaten bestod av ris, kal, kott (som jag inte vagade ata) och bonor sa klart. Barnen oppnade klapparna, aterigen tack till alla som skankt saker. I ovrigt gjorde vi inte sa mycket eftersom det var trakvader.

I ovrigt borjar jag bli sjukt less pa att standigt bli utstirrad. Kanner mig som en cirkusapa. Men framforallt ar jag less pa att standigt bli fragad om saker. Vanligaste fragan ar "give me that, give me money?" Pa andra plats kommer "are you married?" (vet inte hur manga ganger jag pastatt att jag har en pojkvan hemma i Sverige, men noden har ingen lag).


Har tappat lusten lite grann att jobba har pa barnhemmet. Vi misstanker namligen att forestandaren stoppar pengar i egen ficka istallet for att ge allt at barnen. Detta har verkligen fatt mig pa daligt humor, har inte haft lust att leka med barnen pa dagar nu. Dessutom blev tva personer utkickade for att de blev osams med forestandaren angaende pengafragan. Detta ar tydligen inte forsta gangen det hander. Det jobbiga ar att det inte ar mycket att gora just nu forutom att ligga lagt. Frustration ar ordet. Ska forhoppningsvis besoka ett annat barnhem i Nairobi i veckan, som fortjanar pengar. Tar med julklappar dit.

Framover planerar vi att fara pa safari till masai mara och ta en tripp till Mombasa vid kusten. Blir skont att komma bort ett tag och se oss runt lite mer. Kan knappt barga mig tills jag far ta en riktig dusch, lata mig vid en strand och fota lejon.

Ska skicka vykorten idag, sa snart har ni nat att se fram emot i brevladorna! Fortsatt garna att smsa, vi har varit utan el pa barnhemmet tva dagar sa jag kommer inte at internet.

Saknar er alla, ha det bra!


  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Siv

    Hej gumman! Tappa inte sugen nu, tyvärr är det så i världen att det alltid finns människor som inte är ärliga. Därför är det så viktigt att det finns människor som du som vill hjälpa de som inte har det lika bra som oss. Och barnen behöver någon som bryr sig... Skönt i alla fall att ni ska få åka iväg på safari och göra lite annat. Sköt om dig och ha det bäst. Kram Siv

    2009-12-29 @ 21:10:57
    Postat av: Lilla My

    Men vilken apa, kan ni inte tjalla på nån när ni kommer hem eller något? (ha ha ha)



    Åh, men tappa inte taggen, du måste vara den härliga, underbara samira som vi alla här hemma i Sverige känner! Sprid din glädje och all energi du utstrålar ;D



    Jag hoppas du fick mitt lilla jul-sms och att du har det kingelingens! hahaha, kramo!

    2009-12-30 @ 16:36:47
    URL: http://ameblo.jp/mypsilon/
    Postat av: Ulf

    Det finns inte någon styrelse som man kan prata med då? Är han verkligen högsta hönset?

    Känns ju inte som att de skulle vara så sugna på negativa rykten om sin verksamhet på detta barnhem x).

    Hur kommer det sig att man misstänker honom för det? Bevis behövs!



    Sköt om dig!

    Kram

    2009-12-31 @ 12:42:59
    Postat av: sandra

    jääääävla föresåndare... han kan ta sig!!!1



    ha det så himla bra vännen, hoppas ni fått äta mycket pizza och att ni kan dra på safari snart :)

    KRAM

    2009-12-31 @ 21:14:50
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: mia

    hejsan samira, ja du den där hemska föreståndaren låter inte riktigt klok i huvudet alls, är ju fruktansvärt typiskt att dom stoppa allt i egen ficka skälv. men håll humöret uppe för barnens skull. ta hand om dig kramar i massor!

    2010-01-04 @ 18:41:49

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0