Jambo!

Jambo pa er! Nu har jag varit i Kenya i over ett dygn. Som ni kanske vet sa blev flyget 3h forsenat vilket ledde till att vi skulle missa anslutningsflyget i Istanbul. Tursamt nog lyckades flygbolaget boka in  oss pa en annan flight via London istallet. (Tur vi hade samma flygbolag hela strackan!) Sa efter 25 timmars resande kom vi antligen fram.
Pa flygplatsen upptackte jag till min fortjusning att det fanns RIKTIGA toaletter. Papekade detta for Geoffrey (forestandaren) som inte verkade forvanad och sa att det bara var i bushen man hade hal i marken.

Det forsta vi mottes av nar vi korde genom Kenya var ett kravallupplopp mot en polisman som forsokte arrestera nagon som brytit mot trafikreglerna. Forhoppningsvis klarade polisen sig utan att bli nerslagen. Annorlunda mot  hemma... Pa ett stalle gick sma sota kor mitt pa vagen haha. Det andra som slog mig var hur smutsigt och nedganget allt ar. Nybyggda hus ser ut att vara minst 40 ar gamla. Blev minst sagt chockad nar Geoffrey sa att det var nya hus! Sopor branns lite har och var, vagarna ar fruktansvarda och trafiken varst. Ar glad att jag overlevt turerna pa matatun (bussen). Ingen har trafikvett och bussen kor verkligen overallt. Nar den plockar upp nagon ar det oftast diket som galler. (Vanligaste dodsorsaken bland turister ar trafikolyckor... ) Sen kanns det konstigt att folk stirrar pa en vart man an gar, men alla ar vanliga sa det ar lugnt.
Barnhemmet ar inte lyxigt direkt. Toaletterna bestar av bas med hal i marken. Duschen = en balja vatten. Lite trixigt for en bortskamd vasterlanning som mig haha. Som tur ar har vi iaf inga insekter i rummet och jag har inte heller fatt nagra myggbet. Dock vaxer det bananer, mango, avokado och kaffe i tradgarde sa det ar fint! Forhoppningsvis har mangon mognat i slutet av manaden, mums! Pa tal om mat sa bestar den av ris, bonor, potatis... trist och smaklost. Ska kopa kryddor och sotsaker strax, kommer seriost bli deprimerad annars... 
Barnen ar underbara och halsade direkt. Maste bara lara mig namnen haha. Vill ta hem ett..
Nu far det racka for idag, ha det bra dar hemma!
Ciao
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: En av alla Andersson

    Vad roligt! :)

    verkar som att du trivs (än så länge ;-P) haha

    men du, om det går till nästa gång du har en dator - lägg upp bilder. :-) vill se hur det ser ut!

    Buss och Kran!

    2009-12-18 @ 11:49:22
    URL: http://pocca.paltkoma.se
    Postat av: Lilla My

    Åh, tur med flyget!

    Låter ju lovelylovely med trädgården, vill också ha mangoträd och avakado växandes på bakgården! :(



    Låter iaf som att du kommer ha det kingeling där borta!

    Ta hand om dig,

    Kramo~

    2009-12-18 @ 16:25:58
    URL: http://ameblo.jp/mypsilon/
    Postat av: Siv

    Hej gumman! Skönt att läsa att du kommit fram trots att det strulade med flyget. Blev alldeles tårögd av att läsa det du skrev, vet inte riktigt varför men har väl oroat mig lite och oron släppte när jag läste att du är framme och att allt går bra. Sköt om dig och njut av upplevelsen, människorna och naturen. Massor med kramar från oss här hemma =). Siv

    2009-12-18 @ 18:27:49
    Postat av: Anonym

    hej! Jag undrar om du kan ställa några frågor, nu lyder nämligen frågestund i våran blogg som avslutas imorgon så vi vill ha en in massa frågor! Tack i förhand och ha en trevlig helg! http://norochajda.blogg.se/2009/december/fragestund.html#comment

    2009-12-19 @ 10:42:19
    Postat av: Peter

    Gumsi! hoppas du lever vad du nu än gör!



    vill höra allt när du kommer heeeeem!!!!

    2009-12-21 @ 22:32:27
    Postat av: sandra

    hem gumman!!! underbart att allt gått så bra. njut av värmen säger jag bara... här hemma äre inte alltför varmt. MEN DU jag vill höra! skriv gärna ett inlägg om vad du gör på dagarna :) kram på dig

    2009-12-24 @ 01:36:22
    URL: http://pahlm.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0