Snart en vecka

Habari?
Har varit har i snart en vecka. Borjar vanja mig vid tillvaron (och att ha barn runt mig 24/7, vill ta med en hem!)
Allting ar sa annorlunda, och aven om det stundtals har kants lite jobbigt sa ar det skont. Livet ar sa okomplicerat och folk ar inte stressade. De ar lyckliga over det lilla dom har och tacksamhet praglar de flesta hemmen. Folk bjuder pa det lilla dom har och blir otroligt glada nar man halsar pa dom ute i byarna. Underbart! Jag beundrar manniskorna.
Tonarsflickor sliter for att forsorja sina familjer, utan vare sig mamma eller pappa. Barnen gor mer an jag nagonsin gjorde som liten. De tvattar, diskar, matar djuren, ja allt. Som vuxna manniskor i miniformat. Samtidigt ar de otroligt busiga (det forblir ett mysterium varifran de far energi nar maten ar sa torftig). Jag inser redan nu att jag kommer att sakna dom. Onskar att jag kunde betala nagon att adoptera alla haha

(Kan inte ladda upp bilder eftersom jag har en analog kamera. Ska dock kopa en digital systemkamera har eftersom de kostar motsvarande 1000 kr har :D)

-->Vinnaren har fortfarande inte dragits for julafton, so keep voting HAR! Vore underbart att vinna pengar till barnhemmet!<--

Ha en underbar jul dar hemma, saknar er! Tack for alla kommentarer, skicka garna sms ocksa eftersom jag inte kommer at internet sa ofta :)

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Kung David af Hällnäs

    God Jul på dig Samira! Jag är glad för din skull att drömmen slog in "AFRICA"!

    Frågor: Hur drivs barnhemmet? Vad har dom för budget? Vilka styrkor o svagheter har barnhemmet? Hur finasieras den? Hur har dem organiserat allting?

    Kram Dawut

    2009-12-22 @ 22:06:51
    Postat av: sandra

    men åhhhh wow... jag vill också tillbringa lite tid med icke stressed people. ta med ett barn hem åt mig aswll, tack!



    puss och god jul

    2009-12-24 @ 01:38:09
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: fotograbben

    Hej! Haft en bra julafton? ;D

    2009-12-24 @ 21:21:02
    URL: http://fotograbben.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0