Inte min dag

Det finns lyckade dagar. Också finns det misslyckade dagar som man skrattar åt efterhand. Sen finns det katastrofer som inte är roliga på något vis, inte ens i efterhand! Idag var en sån dag.
Såg fram emot en skön kväll på badet med Sandra (framförallt såg min rygg fram emot det).
Planen: Ta bussen 19.24 - framme på vasaplan 19.29. Skynda till Haga för att hämta IKSU-kortet.
Skynda tillbaka till stan, ta bussen 19.55. Vara på IKSU 20.05. Buss hem 22.22

Resultat: Missar första bussen (trots att jag är där 2 min tidigare). Väntar förgäves till 19.30.
Joggar från TEG - HAGA. (Lagomt kul i vinterjacka och klumpig ryggsäck i släptåg!)
Är framme samtidigt som bussen från vasaplan har gått.
Joggar vidare till GAMMLIA. Hoppar på fel buss(!!) (hur stor är chansen att det går en annan buss 1 min tidigare?!) Stiger på inrådan av chauffören av på Mariehems C och väntar på 7:an, bara för att ´då hoppa av i Berghem som vi passerat tidigare (?!) Går från Berghem till IKSU, framme ca 21.00

Bussar och jag funkar inte ihop helt enkelt. Än mindre gör jag och min rygg det.
KOM IHÅG: boka tid för massage!!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: sandra

    men vadå :O försökte du fara i måndags ändå?? allt lät baaa jääkla jobbigt fyå

    2009-11-11 @ 09:09:02
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: Andreas

    Vilken tur att alla bussturer inte slutar i katastrof då^^ ibland har du ändå tur med den ;D

    2009-11-11 @ 22:32:58
    Postat av: Elina

    Ja det måste vi verkligen! Varför har du inte råd? Hoppas du mår bra :)

    2009-11-12 @ 02:21:32
    URL: http://elinahugosson.blogg.se/
    Postat av: vic

    hahaha men lillplutten, FYFAN när de inte går som man vill alltså ;p hatar när man planerat mkt och så går det åt helvette!



    afrikanerna var JÄTTE trevliga. fast dom var värsta närgågna... skulle kramas och säga fina saker osv. lite läskigt. vi måtse vara på våran vakt när vi är där! men dom var ju sköna och trevliga oså!



    JAAAAA, killar är bara bajs. jag måste berätta de sjukaste som händer. kom du ihåg den där lycksele-killen? du hade ju HUR RÄTT SOM HELST om honom, måste berätta om den här killen, då ska jag VERKLIGEN följa de råd som du kmr ge mig!!!!!!

    2009-11-13 @ 00:43:32
    URL: http://vicence.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0