När allting känns grått

Sömndrucken stiger du upp ur den varma sängen. Det är mörkt ute och det känns som du stigit upp mitt i natta. Dagen spenderas på skolan/jobbet. När du går hem är det mörkt igen.
Vi är inte där än, men snart. Då brukar åtminstone jag tycka att allt känns mycket tråkigare. Tänkte därför dela med mig av idéer på saker man kan göra, nya som gamla:
- Lär dig spela en låt på något instrument
- Köp/baka en riktigt god bakelse (fika är lösningen på det mesta hehe)
- Drick te framför en öppen spis
- Bjud hem några och spela kort
- Ha en myskväll med tända ljus, ansiktsmask (tycker synd om er killar som blir stämplade om ni använder det), gofika, bastu, långt bad, och prat med goda vänner halva natten
- Testa tillverka något: ett ljus med ljusgelé och fin dekor, en lykta av en burk och pärlor, bara fantasin sätter gränser. Mycket roligare än köpta saker!
- Besök en ny plats minst 4 km från din bostad
- Se en film som du velat se länge
- Besök en ny affär
- Prova en ny sport/nytt träningspass
- Kör skoter!
- Klipp en ny frisyr nästa gång du besöker frissan

Slutligen: läs det här inlägget av Underbaraclara. Mitt i prick.

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: vic

    underbara idéer!

    fick mig att känna mig värsta taggad på att bli vinter-entusiatisk!=)

    2009-11-13 @ 00:46:13
    URL: http://vicence.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0