Soon I'm gone

Afrikaresan närmar sig med stormsteg - ändå har det inte hunnit sjunka in att jag verkligen ska dit. Att resa till Afrika har varit en dröm sedan 8:an, men nu när det äntligen håller på att bli verklighet så känns det...ja, overkligt helt enkelt.

Hur som helst. Är en hel del göra, framförallt med alla dessa vaccinationer! 7 sprutor allt som allt. Nu på tisdag tar jag äntligen de två sista.

Sedan fortsätter sökandet efter tips, fakta och annan användbar kunskap om Kenya och barnhemmet. Känns som att jag borde förbereda mig mycket mer.
Samtidigt känns det som att jag inte gör annat än att skicka mail, springa till infektionskliniken, boka tider, hålla ihop ekonomin, dubbelkolla uppgifter och annat nödvändigt. Livet är rätt intensivt just nu - and I like it!

Vill mer än något annat köpa en digital systemkamera så jag får bra bilder!
Är det någon som kan rekomendera nån modell?






Vill besöka Masai Mara (Discovery Channel irl)





Ska också kolla om det är möjligt att ta en tripp till Zanzibar


...i så fall är ett besök i Stone Town obligatoriskt!






Slutligen: Mount Kenya!

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Elina

    Juste juste! Vad kul att få fara dit! Åh tack. Huvudvärken kommer fram när man har ont i visdomstanden (+ den va ju inflammerad rätt ordentligt) så vi får se om jag kommer imorgon för någon sömn lär jag ju inte få, Eller man kan ju hoppas! Hoppas du också mår bra Samira :)

    2009-11-13 @ 02:02:20
    URL: http://elinahugosson.blogg.se/
    Postat av: Pocca

    h3dii50datasheet_v5.pdf" rel="nofollow">http://www.hasselbladusa.com/media/1342809/ukh3dii50datasheet_v5.pdf



    där har du en kamera som heter duga, lite dyr kanske, haha.



    sv: jag vet inte om jag är så modig, tänkte mig inte att någon skulle sparka in dörren och hota mig till livet för att jag skrev vad jag tänkte. :-) och hänger man inte ut sig (visar sitt sanna jag) så tar ingen en på allvar heller...



    men det var snällt sagt, tack! :-)

    2009-11-14 @ 17:33:54
    URL: http://pocca.paltkoma.se
    Postat av: Dannofino

    Åh, jag är sååå avundsjuk på dig just nu.

    2009-12-09 @ 23:34:18
    URL: http://witheverystarfall.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0