Sushi, muffins och påskkärringar

Den här veckan har bjudit på en hel del.
Har bl.a. blivit av med min sushioskuld! Och tro mig, det var inte vackert! Såg ut som en 3-åring hade kladdat haha
Begrep mig inte på dom där sushipinnarna utan tappade risbollen i soyan gång på gång tills den var helt genomdränkt och bordet såg ut som ett bombnedslag. Tillslut fick Peter och Anders nog av mina usla försök och viskade diskret "ÄT MED HÄNDERNA!" Så där satt jag på resturang och åt med händerna när servitriserna kollade bort hahaha! Nästa gång tar jag dock med vanliga bestick i handväskan ;) (Lägger upp bilder när jag kommer till stan)

Dagen därpå bakade jag muffins åt Anders och Peter. Tyvärr hade dom köpt mufifnsformar á la euroshoper så det var omöjligt att få ut muffinsarna! Efter att ha skopat muffins med sked visade det sig dock vara ganska gott :) (tryckte dock i mig lite för många så slutade med magont).

Har också varit på stan med Lillan (lillasyster som fyller 5) en dag. Riktigt mysigt, blev glass och sagor i bibblan. Fick mig också ett gott skratt:
Jag och Cleo går hand i hand då två kvinnor kommer gåendes mot oss. Båda har långa kjolar och den ena har dessutom en sjal. När jag sneglar på Cleo ser jag att hon förundrat stirrar på kvinnorna, nästan som om dom vore främmande varelser. Tillslut utbrister hon glatt: "Titta Samira - PÅSKKÄRRINGAR!"
Hahaha barn är underbara!

Nu är det barnkalas på g här så jag ska kila och hjälpa till. Adios!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Peter

    eller så lär du dig att äta med pinnar tidsnog! :D

    2009-09-05 @ 11:38:10
    URL: http://westmountain.blogg.se/
    Postat av: sandra

    sv: haha det var första gången på 2 år! det vet jag inte ännu ju, börjar smått denna månad och om det fungerar bra blir det mer :)

    2009-09-07 @ 09:31:04
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: Daniel

    Grattar till kinesoskulden!

    2009-09-07 @ 15:08:27
    URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0