Mickhet svårt

Morning! Älskar söndagar, särskilt hos mamma. Sitter på rummet men ena kråkan på axeln gnagandes på mitt hår (hon tycker nog jag ska klippa mig igen) och andra busvisslandes och morrrrrandes på gardinstången.

Hur som helst, tänkte berätta om en liten händelse från gårdagen. Min lillasyster ramlade nämligen ner från sängen och drattade in i sängbordet. Lättad över att det gått bra sa jag:
- Tur att du inte gick sönder!
- Ja, men varför är jag viktigare än bordet för?"
Frågan var så enkel att det nästan var barnsligt, ändå blev jag helt ställd.
Efter några minuter svarade jag:
- Därför att det bara finns en av dig.
- Men det finns ju andra som heter Cleo?
- Jaa, men ingen av dom är just som du.

Barn upphör aldrig att förvåna!

(För övrigt: blogga aldrig med en kråka på axeln. Rätt vad det är ska den putsa fjädrarna och skymmer hela ditt ansikte med vingarna. Och nu har den andra tokskallen fått för sig att vinka samtidigt som han... skäller? Inte lätt haha!)
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: MYMiC

    Aw, men vad söt hon är!

    2010-04-18 @ 14:27:39
    URL: http://mymic.blogg.se/
    Postat av: MYMiC

    Awaw, vad synd :s



    Jag kommer att övningsköra som ett psykfall eftersom jag ska ta mitt på en intensivkurs ^^

    2010-04-18 @ 23:24:51
    URL: http://mymic.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0