Juledrömmen som slog in

Så här efterhand känns det ofattbart.
Det som jag länge bara haft som en undangömd dröm, som knappt våga tänka på av rädsla för besvikelse - det har blivit verklighet den här kvällen: vi har för första gången någonsin firat jul tillsammans med båda familjerna.

Det har varit så skönt att vara samlade tillsammans allihopa, lite som en stor fet grekisk familj (svenska mått mätta alltså). Underbart god mat á la mamma, hemmagjord saft och lingonglögg, snöfrostigt landskap utanför fönstren - det kunde inte bli bättre. Eller jo, vissa paket som är ute på vift i både Hong Kong och en bilverkstad någonstans hade gärna kunnat vara närvarande.

Måste dock erkänna att jag var lite nervös i början. Till skillnad från barn som bekymmerlöst bara behöver leka tillsammans så måste ju vuxna umgås och konversera med varandra, vilket kan bli krystat om man inte umgås i vanliga fall. Men det gick galant! 
Jag är verkligen stolt över mina päron och bonuspäron. De vågade ge det en chans trots att vi aldrig umgåtts så förut - och det var det värt! Sen är jag också tacksam till alla kämpar i bönegruppen som bett för mig och min familj. Ni är guld värda! Men mest av allt tackar jag Gud för att jag fått ha en sån underbar jul.

(Eftersom kameran fastnat i ett läge som gör det omöjligt att ändra inställning är många bilder tyvärr usla.)

Det är svårt att inte bli glad när man vaknar upp och ser detta snögnistrande landskap.










Ville få till en fin syskonbild
 

...men gav upp ganska snart.



Brorsans ytterst exklusiva present. Det ni ;)

Nu kallar sängen, GOD JUL PÅ ER!

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: kristina

    vad glad jag är för din skull! tack gode gode gud!!!



    och vetu? jag firade med hela min familj också.. <3.. även om vi fortfarande väntar på helande så firade jag faktiskt med hela min familj! <3



    vad bra att du tyckte om kortetet! du är underbar!

    2010-12-25 @ 03:11:37
    URL: http://melodyofyou.blogg.se/
    Postat av: Åsa Sihlén

    God jul på dig :) hoppas du har det bra nu när du får vara hemma :)

    2010-12-25 @ 09:26:58

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0