När lugnet har lagt sig

kommer rastlösheten fram. Eller inte rastlöshet, snarare drömmar, idéer, längtan.
Har varit ruggigt väder här hela dagen. Bra tycker jag. Gillar när det är ruggigt, speciellt här hemma. Då kan man promenera i regnrusket och för några minuter låtsas att man är i Irland. Grönt, disigt och med kullar i olika blå nyanser som skymtar långt borta bakom dimman. Men framförallt kan man krypa in under en filt utan dåligt samvete. Önska att man orkade göra en kopp kryddig varm choklad. Eller att man orkade pyssla. Eller rita. Eller tusen andra saker. Eller så somnar man. Vaknar upp. Less på att bara orka gå på halvfart. Bestämmer sig för att ta kontroll. Träna, äta bättre, bli pigg, orka mer. Träna med adrenalinpumpande skrikande musik i öronen och undra hur schöen Charlotte Perrelli kan vara så förbenat fit? Skratta över tanken på vad folk skulle säga om de visste att man lånat en träningsbok med just Perrelli...
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: hanna

    Haha, Perellis träningsbok är säker lika bra som vilken annan som helst :)



    Apropå dina frågor, tror jag skickade ett mail, hade inte du "vad fick dig att gå SMO? Var det något du velat länge?

    Vad är det bästa/sämsta med utbildningen? Hur ser en vanlig dag ut på skolan?

    Vad tänker du göra efter utbildningen?

    Vilka egenskaper anser du vara viktigast för att klara utbildningen och yrket?" till dig där jag skrev om de flesta av frågorna. Men skall ge dig några svar här också:

    Vad fick dig att gå SMO? Var det något du velat länge?

    Jag fick bara idéen att det kanske skulle vara kul och när jag fortfarande tyckte det efter ett år så sökte jag in och kom in. Tänkte att varför inte, jag testar!

    Vad är det bästa/sämsta med utbildningen?

    Det bästa är nog att det är roligt. Det sämsta är att det känns som att ledningen lite har glömt bort att se till att vi skall få en bra utbildning och arbete efteråt.



    Hur ser en vanlig dag ut på skolan?

    En vanlig dag så har vi två lektioner antingen praktiska eller teoretiska. Det finns fyra block, alltså kan vi ha upp till fyra lektioner. Sedan tränar vi. Äter. Spelar innebandy, pingis eller volleyboll. Dricker kaffe. Ser någon film eller spelar kort.

    Vad tänker du göra efter utbildningen?

    Efter utbildningen får vi se vad jag gör. Har inte riktigt bestämt utan det får ödet bestämma. Kanske jobbar jag kvar på mitt nuvarande jobb på hotell. Eller så flyttar jag utomlands, eller börjaar söka jobb som brandman eller mer troligt som brandtekniker eller dylikt.

    Vilka egenskaper anser du vara viktigast för att klara utbildningen och yrket?

    Det viktigaste tror jag är att tycka att det är roligt att träna och göra detta på en regelbunden basis. Sedan är det positivt att vara händig och kunna använda verktyg osv. Som brandman förväntas du kunna allt. Så det är bra att kunna mycket och framförallt om praktiska saker. Klara av att bygga och mecka osv.



    Hoppas du fick någorlunda svar på dina frågor nu :)

    Ha det bra!

    2011-08-30 @ 13:56:58
    URL: http://hannastankar.bloggplatsen.se
    Postat av: hanna

    Såg nu att jag råkade skriva fel. Hade visst gjort en ny printscreen så det var ju inte din mail som kom med i kommentaren... HAHA. ser lite lustigt ut. Men skulle skriva har inte du mailen: "[email protected]"? För jag skickade ju ett mail till dig :)



    Aja. Ha det bra igen :)

    2011-08-30 @ 13:58:30
    URL: http://hannastankar.bloggplatsen.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0