Glädje, remake och lite stress

Uppdateringar är inte min starka sida känner jag... Särskilt inte när det gäller att skriva om vardagspetitesser (älskar det ordet haha!) Gör ett försök iallafall till att sammanfatta senaste veckorna utan hjälp av min kära dagbok:

Som vanligt har allt och inget hänt. Hade en liten dipp häromveckan, därav följande inlägg. Lyckligtvis varade den inte länge - även om jag fortfarande återkommer till många av frågorna - och jag har istället fått njuta av dagarna här.

Jag har för ovanlighetens skull shoppat. Inte kläder (det är för tjejer) - utan något mycket bättre: målargrejer! Jag har nämligen bestämt mig för att sluta vara så självkritisk och se allt jag målar och ritar som träning. Förhoppningen är att jag ska våga expirementera mer, sluta jämföra allt med sånt andra gjort och släppa loss. Så småningom kanske kreativitets-krampen i mig lossnar.
Fyndade också ett spiralblock med hårda pärmar och tjocka ark för 49:- som ska bli till ett fint fotoalbum så fort jag klätt in det i tyg. (Finns på bokia.)
Bäst av allt var nog den försenade julklappen från pappa som jag, efter några timmar av beslutsångest, förvirrande försäljare och spring mellan butiker, köpte: längdskidor!
Tack
till Erik och Billy som stod ut med mig ;) Tack pappa för julklappen!
Tyvärr började det så klart töa dagen efter, men i helgen kan jag förhoppningsvis äntligen testa skidorna.

En annan fin idé som jag påbörjat är min bra-bok. Där skriver jag ner allt jag gjort (kan vara småsaker som t.ex. hoppat från 5:e trampolinen), eller inte gjort (tänkt nedbrytande tankar om mig själv), under dagen som varit bra. Syftet är att lyfta fram och fokusera mer på det jag tycker om hos mig själv, för att så småningom få in det i naturligt i mitt tänk. Låter pedantiskt, men det har funkat riktigt bra faktiskt.

Kommer inte på så mycket mer nu, bortsett från att jag blivit klippt av Erik och Julia, dragit ut en visdomstand, varit på ett möte där en klasskompis blev helad i knät, börjat bli stressad inför Indienresan om ca 2,5 veckor... Men det orkar jag inte skriva om nu - magen kurrar!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: MYMiC

    Men dude, så himla bra! Speciellt den där boken. Tummen upp :D

    2011-01-27 @ 10:23:24
    URL: http://mymic.blogg.se/
    Postat av: stefan

    Fan va bra, jag måste boka klipptid! :D takcar

    2011-01-29 @ 13:50:47
    URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
    Postat av: stefan

    tackar* ;)

    2011-01-29 @ 13:51:04
    URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
    Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

    Vad glad jag blir! Fint sagt av dig :D Kramar

    2011-02-01 @ 18:20:03
    URL: http://madeleines.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0