Ut och välta koner

Övningskörning kl. 08 imorn. Manövrering mellan koner dessutom. Jag måste upp 06.00 för att få skjuts med mamma...
Såna här gånger längtar jag verkligen tills jag har mitt eget körkort! 
Tur man har bra lärare och tycker det är kul att köra. Ska lära mig allt jag kan! Inga samtal till pojkvänner när bilen krånglar här inte.

Har förresten redan kommit fram till vilken körartyp jag kommer att bli. (Tror inte den fanns beskriven i böckerna): Jag kommer att bli den där mamman som barnen gnäller på för att hon har bältesdiktatur, kör försiktigt och faktiskt saktar in i kurvorna. Fattar inte hur folk t.ex. törs köra 70km/h på smala grusvägar med skymda kurvor var och varannan meter. Särskilt inte efter att ha testat panikbromsa och mätt upp bromssträckan. Men som min lärare sa: "Om 6 månader är det där som bortglömt!" Amen på det! (...eller?)
(Sen ångrade han sig - så klart - och sa att sånt sitter kvar om man bara vill.)
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0