Cravings efter fjärran länder

Fick i uppgift att skriva om en intressant dag på spanska. Eftersom mina dagar i Sverige inte kändes jättespännande att skriva om valde jag att berätta om en dag i Indien. Ingen lysande idé inser jag i efterhand. Blev mest tung i hjärtat och började längta tillbaka. Plågade mig själv med att läsa gamla inlägg, titta på bilder (de få jag har) och slänga iväg ett mail för att höra hur de har det där borta. Undrar hur det är med barnen, med familjerna, med mamman i campet, och med alla varma människor vi fick möta? Kan inte att sluta när jag väl satt igång. Läser finfina Sarahs blogg och drömmer mig bort. Undrar för några sekunder vad jag gör här?

Ändå vet jag att det är här jag ska vara just nu. Vet det säkrare än på länge. Det är bara så svårt att leva här och nu ibland. Är så mycket lättare att bara blunda och vara någon annanstans, i en helt annan vardag långt bort. Jag får passa mig så att jag inte blir en gammal tant som bara lever i det förflutna och drömmer om sina forna äventyr. (Men ni kan vara lugna, det är en bra bit innan jag är där.) Är nog mest en släng av kvällsnostalgi. Är trots allt tacksam för allt Gud gett mig på senaste, och ser fram emot att bli ledd vidare.


  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Amanda

    Vi ska vara tacksamma att vi får chans att uppleva något vi vill göra igen! Det kommer fler tillfällen, och trots allt är det en skönare känsla att tänka tillbaka, minnas och uppskatta.. än att känna obehag och rädsla över en upplevelse.

    Du är fin och har gjort ett fint jobb, var stolt! :)

    Kramen

    2011-10-23 @ 07:21:12
    URL: http://destroytherunner.blogg.se/
    Postat av: kristina

    åh, vackra! <3 <3

    2011-10-24 @ 01:08:56
    URL: http://melodyofyou.se
    Postat av: Robert Cayden (www.Caydens.blogg.se)

    RE: Haha ska försöka fixa en tävling för er då! Kram ♥

    2011-11-04 @ 01:59:53
    URL: http://caydens.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0