Tillräckligt för att ta sig till Indien

Kom fram till Gällivare i måndags. Efter över 9 timmars resa med tåg och buss. På den tiden hade jag hunnit till Indien med flyg haha. Om ni tycker att det låter konstigt så ska ni veta att förklaringen är snudd på ännu konstigare: ett godståg framför oss hade kört över en älg - och förstört loket! Så vi blev helt enkelt ståendes bakom det där tåget, mitt ute i ingenstans. Jag var nådigt arg på mig själv över att jag glömt min ljuvliga matsäck hemma i kylskpået. Men ännu argare var jag över det futtiga utbudet i restaurangvagnen, och de vansinnigt höga priserna. Hade lust att fråga varför de hade så dåligt utbud. Men det gjorde jag ju så klart inte.

Hur som helst var jag riktigt tacksam när jag äntligen kom fram till ett soligt Gällivare. Känns skumt att vara med mina klasskompisar här - de som annars brukar hålla till några hundra mil söderut. De hittar bättre här uppe än vad jag gör haha!
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Linn

    Hej!



    Mitt namn är Linn Edlund och jag arbetar på Region Västerbottens

    kulturenhet. Jag driver fram till Maj 2012 ett ungdomsprojekt i Region

    Västerbottens regi. Syftet med projektet som heter ”på tal om oss” är

    att öka ungdomars delaktighet och inflytande i länets kulturliv.



    Jag kommer nu, i och med projektet, att genomföra

    ungdomskulturdialoger i samtliga kommuner i länet. Varför jag hör av mig till dig är för att jag är i behov av personer mellan 15-20 (är man 14 eller 22 går det givetvis också bra)

    som vill vara med och prata om sin fritid och sin syn på kultur

    (kultur som faktiskt kan vara precis vad som helst). Det är högt i tak

    och det är deltagarna som sätter agendan, jag håller bara i mötet.

    Tanken är att de personerna väljer att lyfta och diskutera ska bli ett

    underlag för planering av en regional konferens med fokus på ungdomar

    i länets tyckande om hur kulturen i länet kan utvecklas. Samtliga

    personer som deltar på dialogerna kommer att bjudas in till

    konferensen, och också få boende och mat betald.



    Jag skulle kunna skriva en massa mer rader om detta, men för mer info

    kolla gärna in www.patalomoss.se, projektet finns även på

    www.facebook.com/patalomoss



    Ditt namn dök upp när jag googlade runt och såg då ditt intresse för att öka utbudet av fritidsaktivteter bland unga i Vindeln. Skulle du vilja vara med på en dialog, eller vet du andra som skulle kunna vara intresserade?



    Hoppas du inte blev överösta av information och att du precis som jag

    tycker att det är jäkligt viktigt att ungdomar i högre utsträckning

    ska kunna påverka sin egen fritid, kommun och län!

    Hoppas höra ifrån dig!

    Maila gärna; [email protected]

    2012-03-01 @ 08:41:51
    URL: http://patalomoss.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0