Suomi

Skickade just in en sen anmälan till en grundkurs i finska, distans.
Är på tiden att jag börjar begripa alla hemligheter som pratas över matborden!
(Nog för att jag nog skulle klara mig långt med mina redan så eminenta finskakunskaper - för vad mer behöver man egentligen kunna säga än "Kan du ge mig osthyveln?" och "Jag är strax tillbaka"?)

Var bara det jag ville säga. Mors!


Då siktar vi på detta...

  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: sandra pahlm

    ååå jag vill okcså!! fast helst skulle jag vilja lära mig franska, vart bokade du kursen? :)

    2012-01-11 @ 00:15:30
    URL: http://pahlm.blogg.se/
    Postat av: Samira

    Do it! Det finns fortfarande platser kvar :) Jag gjorde en s.k. sen anmälan på Umeå universitet. Gå in på umu.se , sök "finska" så hittar du den. Kursen heter "Finska, läsförståelse A" och är en distanskurs.

    2012-01-11 @ 14:44:18
    Postat av: mymic

    Vad spännande! När börjar kursen? Och vem i din familj (tänkte när det stod "runt matbordet") talar finska? :D



    Btw, hör av dig när du är i stan nästa gång, tänkte bjuda på brunch hemma hos mig (:

    2012-01-14 @ 08:21:07
    URL: http://mymic.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0