And still I don't see the point

Var på ungdomssamling ikväll. Även om jag inte hann vara med länge så var det skönt att återse alla! Det bästa som hänt sen jag kom hem från Kenya (näst efter att återse familjen och gamla vänner). 

Men annars... Det är så mycket som känns meningslöst just nu. Vill bara vara själv. Kanske fixa i rummet och börja vara kreativ igen. Lämna stan. Vara ute. Bara vara.
Nu vet ni. Förvarnade ifall ni tycker jag är osocial och tråkig.

Chattar med Jens nu. Äntligen någon man kan prata intressanta saker med! Pratar om hur ytligt allt festande är, vikten av riktiga vänner, hur annorlunda man såg på allt i högstadiet och andra saker. Skönt med annat än "Tja, läget? Händer i helgen då?" Less på kallprat. Usch.

Vet ni vad jag saknat?
Vänner som känner en tillräckligt bra för att man ska kunna berätta djupare saker för dom, inte bara säga att allt är bra.
Som ser igenom fasaden.
Som går att diskutera intressanta saker med.
Och som vågar säga när man gör fel, även om det är obekvämt, för att dom tänker på ens bästa.

Inte msn-vänner som frågar hur man mår, "bra", sen inget mer. Som Jens sa: "Känns ju som att alla hamnat i någon mediavärld. Jag vill inte vara msn vännen som umgås över msn ;p".

Kan inte bara vara jag som känner så här?


  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: mamma solveig

    Är du säker på att du vill ha så goda vänner som vågar säga sanningen till dig? För obekvämt är just rätta ordet. Här i landet finns ingen kultur att säga till om man tycker att någon gör fel. För det är ju obekvämt. själv säger jag gärna till. Som du kanske har märkt. Inte jag heller orkar med konstlade relationer, absolut inte med mina barn. Egentligen är det ju inget som hindrar dig från att vara bara dig själv och göra det du vill. Jag tycer att det är en jättebra ide. Tänkte senast igår att: Nu river jag bort tapeterna i Samiras rum och sätter upp nya. Sedan går jag till Hjukens antik o Auktion och köper lite trevliga möbler. Om känslan och drivet håller sig kvar ett tag, gör jsg det.

    2010-01-30 @ 10:33:25
    Postat av: Fanny

    Hej :) "Den bästa lärdomen är att lära dig tycka om dig själv även om du inte presterar på topp - och att tillåta sig sänka ribban" - Bra skrivet. Tack jag ska försöka med det. Men det är lätt att hamna i ett sånt läge speciellt nu när jag ska ha produktionsveckor nu i 4 v. Bara repa till vår sista föreställning i skolan.

    Abouu. Får lösa sig bara :) ge järnet och skita i om det går lite fel här o där. Försöka göra så gott man kan!!!

    2010-01-31 @ 15:35:59
    URL: http://beautifulflower.blogg.se/
    Postat av: Sandra

    Hej gummsi :)

    Det där skrev du bra, jag orkar inte ens vara inne på msn av just den där anledningen. Det är för ytligt, jag hade en diskussion med min mamma idag om hur viktiga vänner är och att det känns som om jag har riktigt bra vänner nu, även om de är få. Jag känner att de vänner jag har är människor jag kan prata med om det mesta i livet, till exempel så har jag ju dig och jag är verkligen glad att du inte är ännu en av de där människorna som bara tänker på att sminka sig, färga håret, festa och pluta med läpparna mot varenda människa på stan. Som sagt, bra skrivet i alla fall. Kunde inte hålla med dig mer. :)

    Hoppas att vi ses snart, det var kul att träffas förra gången men du har ju varit borta så länge så än har jag inte slutat sakna dig ;)

    2010-01-31 @ 20:59:42
    Postat av: Lilla My

    Menmen, Samira håller med dig.. Jag hoppas bara att du kommer ur den här lilla svackan snart och blir jätteglada superSamira igen, snart! :) och om det är något så vill jag att du ska veta att du alltid kan prata med mig.

    kram påre!

    2010-02-01 @ 08:21:54
    URL: http://ameblo.jp/mypsilon/
    Postat av: Becca

    Håller fullkomligt med! Av denna anledning sitter jag aldrig på msn längre. Är sjukt less på att folk alltid måste umgås via dator. Hallå vi lever i en verklighet! Kan man kanske gå ut och hitta på något istället. Att sitta och snacka i verkligheten är väl inte så mkt begärt.

    2010-02-02 @ 11:52:59
    URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
    Postat av: sandra pahlm

    hej snutt........ vet exakt hur det känns, kanske pga detta jag inte orkat blogga/vara inne på msn eller bry mig om allt sådant ytligt överhuvudtaget. man blir verkligen sjukt trött.. på allt.

    kram

    2010-02-04 @ 13:56:14
    URL: http://pahlm.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0