You want a piece of me(at)?

Var på väg hem från stan i helgen när en man stoppade mig: "Excuse me?"
Stannar upp, han undrar väl över vägen eller nåt tänker jag. Sekunden efter inser jag hur fel jag tänkte.
Ser hur han granskar mig från topp till tå, som om han klädde av mig naken med blicken.
"Can we walk together?"
Förvirrad fortsätter jag se hur han iaktar mig, eller snarare mig kropp. Var han seriös?
Samtalet fortsätter sakta, har svårt att förstå hans knaggliga engelska. Tillslut förstår jag att han verkligen är seriös. Han vill följa med mig, och att vi ska stämma träff. "You are so beautiful".
Mina instinkter säger åt mig att bara cykla därifrån, men artig (mesig?) som jag är ljuger jag ihop att jag har pojkvän. Då fortsätter mannen med att säga att det inte spelar någon roll, "förr eller senare måste man vara otrogen". VAD I... Jag förklarar bestämt att jag aldrig skulle vara otrogen, avbryts av att han fortsätter försöka övertala mig att vara otrogen med honom (!?)
Tillslut håller jag på att tappa humöret, då säger han "okey okey - let's just be friends, okey?"
Arg som ett åskmoln säger jag hej då och cyklar jag därifrån.

Vad är det för fel på folk?
Kan folk sluta se varandra som vandrande köttstycken att ha sex med?
Jag är inget vandrande köttstycke!


  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: Becca

    Alltså ja, vad är felet på folk! Så himla dålig inställning! (Att man förr eller senare ska vara otrogen) + att man ska se folk som de de är och inte "köttstycken" bra skrivet!



    Välkommen hem! (Kanske en vecka sent men)

    Tänkte jättemycket på det imorse att du kommit hem och att vi får hitta på något snart. Helgen?



    Partyalias är sjukt kul! Haha bra att du tror att jag e bra! Hihi, men på riktigt var jag inte i min toppform att förklara. haha

    2010-01-19 @ 10:36:41
    URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
    Postat av: Lilla My

    VA!!! D:

    VAD är hans (och många andras) problem?!

    Asso ew, get a life säger jag bara.. Avskyr sånna personer, deras beteende är inte okej nånstans!



    Ò_Ó; slå på han

    2010-01-19 @ 15:29:17
    URL: http://ameblo.jp/mypsilon/
    Postat av: mia

    ja samira, de va bra att du stod på dig, han saknade minst hundra gener så han hade nog en defekt, men de är bra att du är smart du ;) hehe.

    2010-01-19 @ 20:50:07
    URL: http://lillmiaa.blogg.se/
    Postat av: Amanda

    Låten heter "Inte för kärleks skull"

    :)

    2010-01-19 @ 23:40:53
    URL: http://destroytherunner.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0