Bitter på världen

Bitter är ett bra ord. Det fångar nämligen upp mitt humör ikväll.

Försökte tidigare avhjälpa den krypande känslan med en stund i ångbastun. "För att njuta av lugnet" tänkte jag när jag steg in. Steg ut som en ny Darth Vader, flåsandes med rykande ånga omkring mig och allt. Behövde inte ens mask, hade skrämt slag på folk ändå. (Nu kanske ni föreställer er en riktigt äcklig människa och tror att jag är jättehemsk, men det gör ingenting.)

Varför denna bitterhet kan man undra. Ja... Egentligen är den helt obefogad. Men samtidigt inte. Ni vet när man har sett fram emot en lugn kväll med absolut inga planer? Också kommer man hem, sätter sig och inser att man egentligen inte alls vill ha en lugn kväll -  nej - man vill fara iväg nånstans vartsomhelst och hitta på vadsomhelst. Fast man är för seg för att orka vara glad och trevlig och skrattig och social med någon. (Men det kanske bara är jag som är så? Motsägelsefullt.)

Då behöver man i alla fall en person som man kan vara med - utan att måsta vara allt det där. En sån som står ut fastän man kanske visar upp sina dåliga sidor en kväll. Som man kan vara sur på för att i nästa sekund gapskratta åt för att den drar ett dåligt skämt. Ja, just en sån vill man vara med. Men självklart går det inte, för just den personen är sjuk just ikväll. Därför går man till kylskåpet, blir arg över att det är för tomt, och fortsätter därmed att vara en bitter Darth Vader resten av kvällen.


  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer
    Postat av: sofi

    vinnare av dagensblogg är ute nu

    :)

    2011-08-23 @ 16:40:37
    URL: http://soflun.blogg.se/
    Postat av: Rebecca

    Underbart inlägg! Kram från Rebecca, f.d. smålänning, numera göteborgare

    2011-08-30 @ 22:42:20

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0