Hemligheten bakom att ta emot

Du är fin och jag tycker verkligen om dig. 
Du är bra på att ge råd.
Du är rolig.  
Du är kreativ. 
Det var kul att ses, jag hoppas vi ses snart igen. 
 
Komplimanger och uppmuntrande ord kan ha många skepnader. Gemensamt är att de alla bär omtanke bakom sig. Att få en komplimang är som att få en omsorgsfullt inslagen present lagd i dina händer. Jag har alltid fått lära mig att säga tack för presenter. Att ta emot komplimanger däremot har inte varit lika lätt.
 
Det jag aldrig riktigt insett är det mod som krävs av personen som ger komplimangen: ju större och personligare komplimang, desto mer mod. När personen överlämnat de varma orden i mottagarens händer kan den bara hoppas att de tas emot som den gåva de är. Att sedan få se mottagaren uppriktigt ta emot orden och ta dom till sig blir i sin tur glädjen som får personen att även i framtiden våga fortsätta ösa varma ord direkt från hjärtat.
 
Att ta emot en omsorgsfull komplimang blir därför den största gåvan du kan ge tillbaka. 
 
  • bloglovin
  • bloglovin
  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0